Köpöly terápia

A köpölyözés egy ősi terápia.
Különböző nagyságú, harang vagy kúp alakú csésze, melyet manapság üvegből, műanyagból vagy szilikonból készítenek.

A gyógyítás során vákuumot hoznak létre a köpölyben, amit aztán felhelyeznek a bőrre. A vákuum szívóhatása vérbőséget okoz az adott területen, ami javítja a vérellátást, nyirokkeringést és beindítja a méreganyagok elszállítását.

A kötőszöveti letapadások a köpöly terápia segítségével lazulnak, "felszakadnak", nő a sejtek oxigén ellátottsága, anyagcseréje. Segíti a szövetek regenerálódását, ami a fájdalom csökkenését és a funkció javulását eredményezi.

A köpölyözések közül a legdrasztikusabb az úgynevezett nyúvasztás. Itt csak egy köpölycsészét használunk, amit az olajos bőrön csúsztatunk, a vákuum hatást végig fenntartva. Így a vákuum és a csúsztatás hatására nagy területen erős pontszerű szövetközti bevérzések keletkeznek, amelyek körülbelül egy hét alatt szívódnak fel, de gyógyító hatásuk ez idő alatt folyamatosan fennáll.

Száraz köpöly: a köpölyt alkoholos tisztítás után helyezzük a bőrre, 10-15 percre. Ez erősebb, kellemetlenebb érzés lehet, de jól segíti a mélyebb izomletapadások oldását.

Villám köpöly: A kezelni kívánt testrészre felhelyezett köpöllyel együtt speciális tornagyakorlatokat végeztetünk, ami fokozza a kötőszövetek nyújtását.

Mikor ajánljuk a köpöly alkalmazását:

• periféria keringésének javítása (hideg láb, cukorbetegek lábsérülései stb.)
  • traumák utáni bőrregeneráció – hegek, sérülések kezelése
  • mobilizálásra, beszűkült mozgáspálya esetén (pl. befagyott váll)
  • izomfájdalmakra, fájó izomcsomókra, trigger-pontokra
  • beszűkült, kötött izmokra
  • ízületi fájdalmakra
  • immunfolyamatok javítására
  • mozgáshiány által keletkezett fájdalmakra

Mikor nem javasolt a köpöly terápia:

• bőrdaganat esetén
  • magas láz esetén
  • nagyfokú szívelégtelenségnél
  • vérzékeny betegeknél, menstruáció alatt
  • erősen vegetatív, labilis betegnél
  • heveny fertőző betegség esetén
  • áldott állapotban a has és derék tájékánál
  • gyomorfekély és TBC esetén

Megelőzésként félévente vagy évente 8–10 kezelésből álló kúra ajánlott.

A művelet olykor fájdalommal és a bőr átmeneti elszíneződésével jár, ám jótékony, felszabadító hatása szinte azonnal észlelhető. A megfelelően működő kötőszövetek nem csak a mozgáshoz elengedhetetlenek, hanem az egészséges immunrendszerhez is. A felszabadult méreganyagok a májon és a vesén keresztül a vizelettel távoznak a szervezetből. Ezért is fontos a köpölyözés után megfelelő mennyiségű jó minőségű víz fogyasztása, hogy segítse és gyorsítsa a méreganyagok távozását a szervezetből.