Gyakori Problémák

Gerinc

A háti és deréktáji fájdalmak oka többnyire a gerinc és körülötte lévő lágyrészek károsodása, amelynek hátterében a hétköznapok gerincet nem kímélő környezeti tényezői szerepelnek. Ismert tény, hogy a gerinc az a része tartó és mozgató szervrendszerünknek, mely a mai civilizált életmód mellett a legtöbb káros mechanikai hatásnak van kitéve. A mechanikai igénybevétel miatt igen sérülékeny, különösen a deréktáj és a nyaki gerinc. Fontos tényező az is, hogy az állandó egyirányú terhelés, mint az állandó ülés, állás, asszimetrikus sport tevékenység, amelyet nem követ valamilyen kompenzáló mozgás, károsítja a gerincet illetve a lágyrészeket (izom, fascia) és különböző panaszok forrásává válhat.

Mozgásszervi problémákkal foglalkozva, azt tapasztaljuk, hogy a gerincpanaszok egyre korábbi életkorban jelentkeznek. A fiatalok a mai kor szellemében egyre többet ülnek, tanulmányaikhoz és kikapcsolódásra is leginkább a számítógépet használják. Sajnos a tapasztalatok azt mutatják, hogy a mozgás emiatt kiszorul a mindennapi tevékenységeik közül. A jelentkező derékpanaszok különösebb degeneratív folyamatok nélkül is jelen vannak a fiatalabb korosztályban is.

A gerincfájdalom kihat az illető általános közérzetére és napi tevékenységére, mint a munka, szabadidős tevékenység és pihenés. Alvászavart is okozhat, ami fáradságot, ingerlékenységet eredményez, ami az immunrendszer normális működését is károsítja.

A gerincet érintő betegségek (porckorongsérv, isiász, degeneratív betegségek) sajnos népbetegségnek számítanak. Sokan úgy gondolják, hogy csak műtéti megoldás létezik, holott a kezdeti szakaszban lévő pl. porckorongsérv okozta tünetek jól kezelhetőek szakszerűen célzott gyakorlatokkal és adott állapotnak megfelelő technikák alkalmazásával.