Flossing kezelés

A flossing módszer egy kompressziós és mobilizációs technika, melyet egy speciális gumiszalaggal végeznek, amely az adott ízületre vagy szövetre hatva segít a mozgásterjedelem helyreállításában, növelésében, illetve a fájdalom csökkentésében.

Bár a flossing kezelés egy új technikának számít és főleg sportolóknál láthattuk eddig, nem csak a sportrehabilitációban alkalmazzuk, hanem minden olyan esetben, amikor egy mozgásbeszűkülést, izomletapadást, hegesedést szeretnénk orvosolni.

A kezelés során egy különböző hosszúságú, szélességű és erősségű gumiszalagot tekerünk a célnak megfelelő technikával az adott területre. Csak megfelelően képzett szakember végezzen ilyen kezelést, mert nem mindegy milyen széles és erős floss szalagot használunk a kezeléshez, pláne nem mindegy, hogy milyen technikával helyezzük fel. Milyen irányból és milyen erővel húzzuk meg, illetve, hogy fedik egymást a rétegek, ez mind befolyásolja a hatást.

A nem megfelelő alkalmazással ártani is lehet!

Mire használható:

• fájdalomcsillapítás
  • mobilitás növelése (pl. befagyott váll)
  • letapadások lazítása
  • hegek oldása

Mikor nem használható:

• latexallergia
  • trombózis
  • bőrsérülés
  • terhesség

Önmagában nem mindig elég a flossing kezelés, érdemes kiegészíteni egyéb kezelési módszerrel, lágyrész lazítással, illetve aktív tornával. Minden esetben az aktuális állapotnak megfelelően kiválasztott és kivitelezett, egyénre szabott, komplex kezeléssel tudjuk a rehabilitáció során a leghatékonyabb eredményt elérni.