Gyógytorna

Mi is az a gyógytorna?

A gyógytorna gyógyító céllal alkalmazott mozgás, mozgásterápia, amely nemcsak kezelésre alkalmas, hanem a mozgásszervi betegségek megelőzésére is. Célja: egészségmegőrző, megelőző, gyógyító és helyreállító, rehabilitáló hatás gyakorlása az egész szervezetre. Speciális alkalmazása miatt mással nem helyettesíthető vagy pótolható. Feladata a helytelen mozgásformák, rossz szokások korrigálása; a feszes izmok lazítása; a gyengült izmok erősítése; a fájdalom csökkentése; beszűkült Ízületi mozgások növelése.

Érdekes, hogy sokan még mindig cikinek érzik gyógytornász segítségét igénybe venni, pedig sajnos a "civilizált", ülő életmód előtérbe kerülése miatt szinte nincs olyan ember, akinek ne lennének gerincproblémái, vagy más mozgásszervi megbetegedései. Ha időben felfedezzük ezeket, a megfelelő mozgásterápiával orvosolni tudjuk a panaszokat.

Manuálterápia

A manuálterápia a kézzel végzett technikák közé tartozik. Különféle fogásokkal kezeli a lágyrészeket, ízületeket, a perifériás idegrendszert. Célja a gerinc, a végtagok, továbbá a különböző szövetek (izom, ín, szalag, porc) sérüléseinek, gyulladásos elváltozásainak helyreállítása és gyógyítása. Az eljárással enyhíthető a fájdalom és a lágyrészben zajló gyulladás. A szövetek lazíthatók, növelhető a mozgásterjedelem, ezáltal javítható a mozgásfunkció.

Konzultáció

A kezeléseket mindig alapos kikérdezés, különböző tesztek végzése előzi meg, mellyel feltérképezzük az adott állapotot. Mindig az egész embert kezeljük és mindig egyénre, az adott pillanatnyi állapotra szabottan alkalmazzuk a különböző technikákat, melyet már az első konzultáció alkalmával elkezdünk. Mivel minden ember más és más, sőt az adott ember is mindig változik ezért az egyéni kezelést tartjuk célravezetőnek.